Da var en hjemme.. Oppdatering del 1

Da var ferieturen til det store utland forbi.. En har nå vært hjemme siden fredag ettermiddag, hvor vi dro rett ut med båten mer eller mindre.. Hehe.. Deilig var det, for hjemme var det varmt! Men her kommer en liten ferieoppdatering fra de 10 dagene vi var der.. 🙂 De to første dagene etter at flokken var samlet gikk mest ut på soling og bading hjemme som sagt.. Vi nøt late dager, med god mat og drikke fra morgen til kveld. Torsdagen første uken ble første utflukt dag. Da dro vi en tur inn til Juan Les Pins. Her ble det litt shopping, en drikke pause på stranden som tok litt lenger tid en forventet, siden mamma, pappa og jeg bestilte øl.. Men de måtte bytte øltanken, også ble det noe feil med den så etter mye om og men når mer eller mindre de andre var ferdig med å drikke så fikk vi en flaske øl:p Men men!! Så vandret vi og det ble en liten middag på kvelden. Middagen var dessverre inget høydepunkt. Restauranten så pen ut, og hyggelig ut. Men vi følte vel ikke at kelnerer lyttet spurte om ting, men det fikk gå sin gang. Vi spurte og en av kelnerene om det var mulig å få spagetti til barna i barnestørrelser, samt en liten pizza. Og før vi viste ordet av det ble det alt bestilt.. Det var jo ikke helt meningen, vi hadde bare tenkt å høre.. Men men, det gikk nå ned på barna 😉 Etter en stund fikk vi og bestilt, men vi var litt spent på om han fikk med seg alt, og det ble vist registrert alt. Marius bestilte scampi(han var meget fornøyd), pappa og jeg blåskjell (de smakte helt ok, ikke noe topp 6, små og smaksløse egentlig til en realtivt stiv pris) mamma bestilte laks (denne var tørr og var ikke noe som ville rankes på noen plassering av noe slag, ei heller ingen saus som kunne gjøre fisken mindre tørr.. ) Marianne og Frode spiste pizza, det falt i smak for de begge. Jentene fikk kjøre go kart før vi vendte snuta hjemover. Her kommer ett bildedryss av dagen Tante fikk egentlig lov å ta bilde.. Men gjorde det forde.. Nydelige gutten min!! <3 <3 Tantes gull!!         Kjole: Victoria Secret Jeg fant to skillpadder jeg syntes var sååå søte.. Den ene mente Marius at jeg hadde ett litt perverst syn på søtt.. Men jeg så ikke det helt før han viste meg.. Hahha.. Kan du forstå hvorfor? Fredagen ble formiddagen brukt på soling, bading og avslappning. Det ble en ny dag med full soling for min del! Jeg SKULLE bli brun denne ferien :p Noe annet var ikke planlagt mer eller mindre :p Etter middag så dro vi på tivoli med barna. Dette var moro for store og små. Det var barna som kjørte karuseller, vi voksne var bare med. Marianne og jeg var med på den første de tok, for der kunne ikke Sondre ta en alene. Så da ble hun med han og jeg med jentene. Eller fikk jeg oppleve en side av franskmenn som jeg ikke har opplevd før.. En franskmann som er sjenerøs, og høflig. Jeg hadde nemlig sendt barna på en karusell.. Hvor de skulle kjøre ett skip. Jeg hadde spurt Sondre om han var sikker på dette.. Og det var han.. Men når dems tur kom.. Så var det skummelt.. Og han ville ikke.. Han turte rett og slett ikke.. Og det er jo lov.. Så jeg tok han ut av køen og spurte mannen bak vinduet om en kunne få tilbake pengene for billetten.. Men det var ikke refunderbar.. Så da var det bare å sitte med den ekstra billetten da.. Så mens han ville til mamma og pappa som var i minibanken en tur, og jeg stod med en ekstra billett og trøstet denne gutten.. Vinker mannen meg bort.. Og spørr, var det sånn at han ikke ville kjøre? Og ikke ville kjøre alene? Så sier jeg: nei han vil ikke kjøre.. Han syntes det var skummelt.. (og at en franskmann snakker engelsk frivillig til en er og veldig nytt!!) Så fikk jeg en til billett til. Slik at en kunne bli med han.. Så ble pappan hans med.. Og det hadde vist vært veldig stas da!! IMG_2279 IMG_0814 På lørdagen var det opp tidlig.. Vi skulle til Monaco! Dette var ett ønske som Marius og Marianne ville veldig gjerne dra til.. Marius ville ned dit for å se Formel 1 banen som bli kjørt der.. Samt å se på byen som alle snakker om, og biler og båter som en kan finne der.. Det ble en fin kjøretur ned dit og en fin dag med mye vandring opp og ned. Vi var innom ett akarium med masse forskjellige fisker, på toppen av dette bygget fikk vi og i oss litt mat. Marianne, Frode og Marius bestilte spagetti carbonada, ungene fikk en slags hamburger og pomfrites, mens mamma, pappa og jeg spiste salat.  Det var en meget varm dag å vandre i Monaco!! Fysj!! Jeg hadde på meg min elskede kjole fra Karen Millen.. *Elsk* IMG_2313 IMG_2321 IMG_2325 IMG_2326 IMG_2327 IMG_2328 IMG_2330 IMG_2333 IMG_2345 IMG_2344 IMG_2355 IMG_2357 IMG_2372 IMG_2360 IMG_0991 IMG_1020 IMG_1026 IMG_1028 IMG_1029 IMG_0968 IMG_0969 IMG_2373IMG_2372IMG_2371IMG_2368 Det finnes en vakker kirke i Monaco.. Så den ville jeg veldig gjerne se igjen. Det er meget spesielt å se i utlandet, gjerne Frankrike og Monaco hvor du har en kirke med forskjellige personer en kan be til. En er ikke knyttet til en Gud slik en er i den norske kirken. Her har du forskjellige helgner som du tilber. IMG_2375 IMG_2377 IMG_2379 IMG_2392 IMG_2391 IMG_2388 IMG_2385 IMG_2384 IMG_2393 Dette var del 1 🙂 Så kommer snart del 2 🙂